Les consultes de Via Oberta que es poden consumir a través de l’Hèstia són les següents:

  • Padró i IDESCAT - Dades de Residència
  • Padró a través de l’Oficina Virtual "OV Pròpia" 
  • Títol família nombrosa (TFN)
  • Títol família monoparental (TFM)
  • SISPAP - Discapacitats
  • Renda Garantida de Ciutadania 
  • Situació de deute (TGSS)             
  • Alta laboral en data (TGSS)
  • Obligacions tributàries per a subvencions i ajudes (AEAT)
  • Certificat individual de nivell de renda (AEAT)
  • Certificat de renda per a prestacions socials (AEAT)
  • Certificat de renda per a beques (AEAT)
  • Pensions públiques exemptes (AEAT)
  • IMSERSO - Dades de dependència
  • IRPF (amb imputacions)
  • INSS - Prestacions socials públiques
Requisits
  • Tenir permisos com a professional per a poder consumir les dades de la consulta Via Oberta que es vol consultar. En cas de no disposar-ne, cal gestionar l’alta al servei amb la persona Responsable d’Interoperabilitat de l’ens al qual pertany la professional.
  • L’ens ha d’estar autoritzat a consumir la consulta de Via Oberta amb el tipus de procediment de serveis socials específica per a l’Hèstia: “0226 Serveis de Benestar i Salut (Hèstia)”
  • Els ens ja autoritzats, poden consumir des d'abril 2023, les dades de Dependència i de les Prestacions Socials Públiques
  • Haver-se identificat en l’accés a l’Hèstia amb el doble factor amb certificat digital, T-CAT o T-CAT P.
  • En el cas de les ABSS comarcals en què els professionals que hi accedeixen siguin de l’àmbit municipal i no depenguin del consell comarcal, caldrà que: 

    • Els Responsables d’Interoperabilitat dels ajuntaments hagin gestionat els permisos a les diverses consultes disponibles amb els formularis a través d’EACAT
    • Els Responsables d’Interoperabilitat dels ajuntaments hagin autoritzat els professionals, donant-los-hi els permisos a cadascuna de les consultes que siguin necessàries.
    • Els professionals dels ajuntaments s'hagin identificat a l’Hèstia amb el Certificat T-CAT emès pel seu ajuntament, si no el botó de consulta no es trobarà actiu.

Com sol·licitar l’alta a les diverses consultes?

Per tal de poder consumir dades Via Oberta des de l’Hèstia, cal que l’ens titular de l’ABSS accedeixi a l'EACAT>Tràmits>Consorci AOC>Sol·licitud de serveis i descarregui els següents formularis:

Formulari "Sol·licitud de serveis de Via Oberta":

  • Especificar l’opció de consum de dades via “Integració”, tot i que la integració a l’Hèstia ja l’ha realitzada l’AOC
  • Marcar tipus de procediment “0226 Serveis de Benestar i Salut (Hèstia)”.
  • Trobareu els següents serveis per sol·licitar:
    • Dades provinents de l'Administració General de l'Estat:
      • TGSS - Deutes amb la Seguretat Social i situació d'alta
    • Dades provinents de la Generalitat de Catalunya
      • Títol família nombrosa (TFN)
      • Títol família monoparental (TFM)
      • SISPAP - Discapacitats
      • Renda Garantida de Ciutadania 
    • Dades provinents de l'Administració local
      • Padró i IDESCAT - Dades de Residència

Formulari "Sol·licitud del Servei AEAT Via Oberta":

  • Especificar l’opció de consum de dades via “Integració”, tot i que la integració a l’Hèstia ja l’ha realitzada l’AOC
  • Trobareu els següents serveis per sol·licitar:
    • Obligacions tributàries per a subvencions i ajudes (AEAT)
    • Certificat individual de nivell de renda (AEAT)
    • Certificat de renda per a prestacions socials (AEAT)
    • Certificat de renda per a beques (AEAT)
    • Pensions públiques exemptes (AEAT)
  • Indicar finalitat "0226 Serveis de Benestar i Salut (Hèstia)”.

Els ens que ja disposin d’autorització a alguna de les consultes, només cal que sol·licitin l’autorització per a poder consumir les mateixes dades des de l’Hèstia amb la nova finalitat “0226 Serveis de Benestar i Salut (Hèstia)”.

Un cop l’ens disposa de les autoritzacions pertinents, caldrà que la persona Responsable d’Interoperabilitat autoritzi cadascun dels professionals de serveis socials que hagin d’accedir a les diverses opcions.

Padró

Si vols consultar les dades de Padró de les persones usuàries través de l’Hèstia, tens l’opció de consultar les dades del teu propi demanant:

  • Sol·licitud d'OV pròpia amb la finalitat Hèstia 
  • Sol·licitud del servei de Padró i IDESCAT – Dades de Residència, modalitat “Dades d’empadronament d’un titular (Volant de padró)”, amb el formulari de sol·licitud que trobareu a EACAT>Tràmits>Consorci AOC>Soc-Sol·licitud de serveis>Sol·licitud de serveis de Via Oberta; ambdues opcions s’han de tenir autoritzades amb la finalitat específica “0226 Serveis de Benestar i Salut (Hèstia)”.

L’opció de consumir les dades del propi padró municipal a través de l’OV s'habilita a tots els professionals donats d’alta a l’ABSS, en canvi, per consultar les dades del padró d’altres municipis o de l’IDESCAT, caldrà que el Responsable d’Interoperabilitat de l’ens assigni permisos dins l’EACAT a cada professional que hagi de fer la consulta des de l’Hèstia.

No tinc el botó “Consulta” de Via Oberta actiu a l’Hèstia o la consulta retorna un error

En el cas que una professional accedeixi a l’Hèstia i vegi que no té disponible alguna de les consultes Via Oberta de la Fitxa Personal, cal que revisi amb el seu Responsable d’Interoperabilitat els requisits esmentats anteriorment. 

D'altra banda, pot ser que l’organisme cedent de les dades tingui una incidència temporal i que el servei que es vol utilitzar des de l’Hèstia no estigui disponible temporalment per causes alienes a l’AOC. La consulta tornarà a estar operativa un cop tancada la incidència que el provocava. Per a més informació consulteu Estat de Serveis. 

En cas de no tenir actiu el botó de consulta al Padró:

  • L’ens no disposa d’accés al servei d'OV Pròpia Cal que el Responsable d’Interoperabilitat gestioni la sol·licitud
  • L'ens no disposa del servei Padró i IDESCAT - Dades de Residència, la modalitat: Dades d’empadronament d’un titular (Volant de padró) per la finalitat 0226 Serveis de Benestar i Salut (Hèstia)”.
Consulta al padró

La consulta a Padró es realitza des de la Fitxa Personal/Pestanya de dades bàsiques.

Caldrà registrar prèviament, el camp de documentació i del municipi de la pestanya de “Consulta a Padró”, i prémer el botó de “consulta”, per tal que Hèstia mostri les dades que coincideixen amb aquesta consulta.

Posteriorment, i en cas de considerar-ho oportú, es podrà traslladar la informació del resultat de la consulta a la Fitxa Personal – nom, cognoms, data de naixement,… – . Per fer-ho cal prémer el botó de “Copia

La pestanya d’adreça recollida i la pestanya de consulta a padró poden tenir registrades dades no coincidents, donat que podem treballar amb un/a ciutadà que viu en un domicili i resta empadronat en un altre diferent. És el professional qui decideix si vol conservar més d’una adreça de l’usuari (l’adreça oficial retornada per la consulta del Padró i altra adreça alternativa).